• Elina Kaukoluoto

Oh hey vacay !

Lomaterkut Thaimaasta ja Khao Lakista!

On ollut todella ihana loman alku ja olemme toteuttaneet alkuperäistä suunnitelmaamme: Ranta - Hieronta - Ruoka Unohtamatta juomaa tottakai :-) Koettelemuksitta emme kuitenkaan ole selvinneet.

Lentomme kohti Phuketin kenttää lähti ilta-kahdeksan maissa Suomesta ja perillä hotellissa olimme paikallista aikaa seuraavana päivänä puoliltapäivin. Ensitöiksemme vedimme uimapuvut päällemme ja kävimme pulahtamassa meressä. Hotellimme sijaitsee meren rannalla ja on tasokas perhehotelli. Ehkä makuumme vähän liiankin perhe. :-D Sijainniltaan kuitenkin hyvä, kaikki tarvittava löytyy läheltä, hieronnasta ruokapaikkoihin.

Aikaeron ansiosta olemme nukahtaneet joka ilta aikaisin - ja myös heränneet aikaisin. Olemme ottaneet kadulta tuk-tukin ja suunnanneet kauniille rannoille.

Ensimmäisenä kokonaisena lomapäivänä rannaksi valikoitui White Sand Beach. Ranta oli todella kaunis ja sieltä löytyi paljon palveluja. Näin ollen tietysti myös paljon turisteja. Se ei kuitenkaan erityisemmin haitannut, vaikka aurinkotuolit olivatkin vieri vieressä. Nautimme rannalla juomia ja olimme varovaisia auringonoton kanssa. Valkoiset hipiämme tapaavat palaa niin helposti. Iltasella suuntasimme tietysti syömään ja hierontaan. Tätä lomaruutiiniahan tulimme tältä lomalta havittelemaankin.

Ilman ollessa kuin morsian, +32 astetta ja aurinkoa, suuntasimme myös torstaina rannalle. Tuk-tukilla liikkuminen on helppoa ja melko edullista. Valitsimme tällä kertaa Bang Sak -rannan, jota netissä oltiin kehuttu kovin. Kaikki odotuksemme täyttyivätkin, kun saavuimme rannalle.

Kilometrejä pitkää rantaviivaa riitti molempiin suuntiin ja ei ristin sielua. No okei, pari sielua siellä täällä :-D Valitsimme paikkamme ja köllähdimme aurinkoon. Kävimme kastelemassa tassujamme meressä vain huomataksemme kuinka ihanan lämmintä vesi olikaan.

Ensimmäisellä kunnon uimisreissulla jokin muukin koki veden olevan ihanaa - ja minun olevan hänen alueellaan. Nimittäin meduusa. Juuri kun olin päästänyt suustani sanat ”ei mennä syvemmälle, jos täällä on meduusoja” (olin lukenut illalla meduusoista....) noh, tunsin pistävän kivun vasemmassa kämmenpöydässä ja kiljuin. Paniikkiliikkeeni otti meduusan hellään syleilyyni ja siitä kiitoksena sain lonkerosta myös kyynärvarteeni, polveen ja jalkapöytään.

Onneksi tajusin heti mikä se oli ollut ja suuntasimme saman tien rantaan. Katsoimme netistä mitä pitää tehdä ja läheisestä ravintolasta paikalliset antoivat etikkaa. Eli kaikille nyt tiedoksi, Eetu ei ole pissannut päälleni (uskokaa tai älkää, tätä asiaa on kysynyt lähes jokainen kenelle olemme kertoneet sattuneesta) :-D

Noh loppu hyvin kaikki hyvin, minä jäin eloon. Meduusasta en tosin tiedä. Uimaan en kyllä enää uskaltanut, mutta söimmepä aivan uskomattoman hyvän ja edullisen lounaan paikallisten suosimassa rantaravintolassa. Uppopaistettu kokonainen kala thaicurrylla, siis MUMS!!

Tällä lomalla olen oivaltanut, ettei aina tarvitse maata auringossa viettääkseen mukavaa rantapäivää! Meillä oli täydellinen lomapäivä, vaikka istuimme puiden varjossa. Nautimme oluesta, lueskelimme ja rupattelimme. Näin huomasimme myös paikallisten viettävän päiviään tällä kyseisellä rannalla. Ihan mahtava päivä ikävästä sattumuksesta huolimatta :-)

Olemme suunnitelleet loppuloman aikana käyvämme snorklaus-saariretkellä ja ehkäpä myös markkinoilla. Muutoin jatkamme samaa lomarutiinia kuin tähänkin asti!